Προβολή Θέματος



Περιεχόμενο   Λύση-Απάντηση   Πληροφορίες

Κείμενο

Αμφιλεγόμενη μελέτη

Τα βιντεοπαιχνίδια εξάσκησης του εγκέφαλου που έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια δεν βελτιώνουν τις νοητικές επιδόσεις, δείχνει η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα έρευνα για το θέμα, η οποία όμως δεν φαίνεται να πείθει όλους τους επιστήμονες.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από το BBC σε συνεργασία με τη Μονάδα Γνωσιακών και Εγκεφαλικών Επιστημών του Κέμπριτζ. Συνολικά 11.430 άτομα που δήλωσαν εθελοντικά συμμετοχή στο πρόγραμμα χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες.

Η πρώτη ομάδα κλήθηκε να εξασκηθεί σε ένα online παιχνίδι που υποτίθεται ότι ασκεί τη λογική, το σχεδιασμό και την επίλυση προβλημάτων, ενώ η δεύτερη κλήθηκε να παίξει ένα βιντεοπαιχνίδι του εμπορίου που υποτίθεται πως βοηθά τη μνήμη, την προσοχή και την αντίληψη του χώρου.

Η τρίτη ομάδα ήταν η ομάδα ελέγχου και κλήθηκε, για λόγους σύγκρισης, να ψάχνει στο Διαδίκτυο για να βρει απαντήσεις σε διάφορα δύσκολα ερωτήματα. Όλοι οι εθελοντές έπρεπε να ασκούνται για τουλάχιστον 10 λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα, για συνολικό διάστημα έξι εβδομάδων.

Η ανάλυση έδειξε ότι οι εθελοντές των δύο πρώτων ομάδων είχαν μεν βελτιώσει τις επιδόσεις τους στα συγκεκριμένα βιντεοπαιχνίδια, ωστόσο οι επιδόσεις τους σε μια σειρά τεστ νοητικών λειτουργιών παρέμειναν στάσιμες.

Υπάρχει όμως και ο αντίλογος, ο οποίος εστιάζεται στη μεθοδολογία της μελέτης όπως για παράδειγμα η διάρκεια του πειράματος που ήταν πολύ μικρή. Κανείς δεν θα περίμενε να αυξηθούν οι νοητικές ικανότητες των εθελοντών μέσα σε έξι μόλις εβδομάδες, σχολιάζουν νευροεπιστήμονες που αναπτύσσουν παιχνίδια αυτού του είδους.

Το ερώτημα τελικά παραμένει αναπάντητο, ωστόσο όσοι χρησιμοποιούν παιχνίδια εγκεφαλικής εξάσκησης ίσως δεν θα πρέπει να έχουν μεγάλες προσδοκίες...

(Το κείμενο αντλήθηκε από το διαδίκτυο: in.gr 22-4-10)

 

Δραστηριότητες

  1. Στο παραπάνω κείμενο λείπει ο τίτλος. Αφού διαβάσεις προσεκτικά το κείμενο, να δώσεις έναν δικό σου τίτλο που να είναι περιεκτικός και να ταιριάζει με το περιεχόμενο του κειμένου. Να αιτιολογήσεις την επιλογή σου.
  2. Να αντικαταστήσεις τον υπότιτλο του κειμένου (αμφιλεγόμενη μελέτη) με έναν δικό σου που να αποδίδει το ίδιο νόημα.