Προβολή Θέματος



Περιεχόμενο   Λύση-Απάντηση   Πληροφορίες

Κείμενο:

Τα παιδιά της Γάζας φοβούνται το μέλλον


     Η μικρή Ομσιάτε συμμορφώνει την πράσινη σχολική ποδιά της και σκαρφαλώνει προσεκτικά στο θρανίο της. Η 12χρονη Παλαιστίνια κρατάει στο χεράκι της μια ζωγραφιά γεμάτη χρώμα και εξηγεί στους συμμαθητές της τι σχεδίασε. Μια σκηνή που θα μπορούσε να δει κανείς σε οποιοδήποτε σχολείο του κόσμου, με διαφορετικό όμως περιεχόμενο. Αυτό που ζωγράφισε η μικρούλα δεν είναι μια γιορτή ή μια κλασική οικογενειακή περίσταση. Απεικονίζει τη μέρα που η επίθεση των Ισραηλινών σκότωσε τον αδελφό της και κατέστρεψε το σπίτι της. []

Το γεγονός ότι τα περίπου 780.000 παιδιά που ζουν στη Γάζα έχουν να αντιμετωπίσουν μια σκληρή καθημερινότητα στον απόηχο της μεγάλης επιχείρησης είναι ένα μόνο από τα πολλά προβλήματά τους, όπως αποκάλυψε το ντοκιμαντέρ «Αποστολή: Παιδιά της Γάζας». Κι ίσως τα σημαντικότερα απ' αυτά έχουν να κάνουν με τα βαθιά, ανεπούλωτα ψυχικά τραύματα των παιδιών που επέζησαν. Μικρά αγόρια φτιάχνουν ρουκέτες από μπουκάλια και μιλάνε για τα ψεύτικα όπλα που θα αγοράσουν με το χαρτζιλίκι τους. Αν και τα παιδιά σ' όλο τον κόσμο παίζουν πόλεμο, εδώ το παιχνίδι έχει μια ανατριχιαστικά ρεαλιστική διάσταση. Εδώ τα παιχνίδια αντανακλούν τη διάθεση των παιδιών να εκφράσουν μια απωθημένη ανάγκη για εκδίκηση εναντίον των γειτόνων τους. «Διαπιστώνουμε μια αυξανόμενη τάση για βιαιότητες και αυτό είναι κάτι που μας ξαφνιάζει», εξηγεί ο Jezza Neumann, που σκηνοθέτησε το ντοκιμαντέρ.

(Διασκευασμένο απόσπασμα από άρθρο της Κατερίνας Τζαβάρα, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 17/03/2010)

Δραστηριότητα

  1. Διαπιστώνουμε μια αυξανόμενη τάση για βιαιότητες και αυτό είναι κάτι που μας ξαφνιάζει», εξηγεί ο σκηνοθέτης Jezza Neumann. Να μεταφέρεις τα λόγια του σε πλάγιο λόγο αρχίζοντας ως εξής: Ο Jezza Neumann εξηγεί ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………ΓιΓιατί Γιατί νομίζεις ότι η δημοσιογράφος Κατερίνα Τζαβάρα προτιμά τον ευθύ από τον πλάγιο λόγο; Τι προσδίδει στο κείμενό της;
  2. Τι νομίζεις ότι προσθέτει ο χάρτης στο γραπτό μέρος του κειμένου;